Telekom, Internet, Medya ve Eğlence alanlarını bir araya getiren, Türkiye'nin bu alanda yapılan tek etkinliği olan TIME 2007 kapsamında Türkiye'ye gelen olan Songphonic Records Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kent, �Dijital müzik endüstrisinde yeni iş ve dağıtım modelleri� başlıklı oturumda, ağır sarsıntı olarak tanımladığı �dijital müzik� ile ilgili görüş ve tecrübelerini paylaştı.
İnterpromedya tarafından bu yıl �Eğlenceye Teknoloji Var� teması ile 27-28 Kasım tarihlerinde Ceylan InterContinental'de dördüncüsü düzenlenen TIME 2007, medya ve eğlence dünyasını, yeni iş alanlarına yatırım yapmak isteyen üst düzey yöneticileri, reklam ve pazarlama yöneticilerini, bilgi teknolojileri, telekom ve internet dünyasının çalışanlarını, içerik üretenleri, danışmanları, girişimcileri ve yatırımcıları bir araya getirdi.
DİJİTAL MÜZİK; BİTMEYEN DEPREM
Bu yıl TIME 2007'nin ilk gününde gerçekleşen oturumda Songphonic Records Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kent, �Dijital müzik endüstisinde yeni iş ve dağıtım modelleri� başlığı altında, �bitmeyen deprem' olarak tanımladığı �dijital müzik� ile ilgili görüş ve tecrübelerini paylaştı.
Kent sunumunda son derece çarpıcı veriler sundu. Buna göre geleneksel usüllerle iş yapan müzik şirketleri, dijital platformda iş yapış modelleri üretemezlerse iflas etmeye mahkum diyen Kent: �Dijital müziğin çıkışı ile birlikte albüm yapma sanatı ortadan kayboldu. Aslında doğru bir müzik dinleyicisinin bir albümü başından sonuna takip etmesi gerekir. Klasik müzikten örnek verelim. Bir eserin sadece ikinci bölümünü dinleyerek o eserle ilgili bir fikir sahibi olmanız mümkün değil....� diye devam etti.
iPOD TAŞLARI YERİNDEN OYNATTI
Osman Kent sunumunda müzik sektöründeki depremin en büyük nedenlerinden birini Apple'ın iPod girişimi olarak nitelendirdi: �İlk iPod 2001 yılında çıktı ama henüz ortada iTunes yoktu. 2003 yılında iTunes devreye girdi ve kısa sürede dünyanın en büyük müzik dağıtıcısı haline geldi. Geleneksel modellerle çalışan firmaların bununla başetmesi mümkün değil. Başta EMI olmak üzere birçok firma dijital alanda kendine çıkış yolu arıyor...�
Dinleyicilerin müziğe bedava ulaşmak istediklerini belirten Osman Kent �bu büyük bir endüstrinin eser sahibi-yorumcu-müzik şirketi gibi birçok bileşen açısından zarar görmesine işarettir. Buna rağmen başka alanlarda faaliyet gösteren birçok şirket bu işe girmek istiyor. Starbucks, Nokia, Coca Cola gibi... Bu şirketlerin beklentisi müzik işinden para kazanmak değil, mevcut müşterilerini memnun edecek yeni çalışmalara girmek...�
PRINCE'İN CD YÖNTEMİ
Artık sanatçıların albümden bir gelir beklentisi olmadığını belirten Osman Kent Prince örneğini verdi: Prince İngiltere'nin en çok satan gazetelerinden biri ile 3,5 milyon adet CD dağıttı. Bu albüm, müzik marketlerin rafında olsaydı asla böyle bir satış rakamı yakalayamazdı. Ancak başka bir fayda sağladı. Prince'in İngiltere'de verdiği konserler 350.000 kişi tarafından seyredildi ve Prince bu konserlerden toplam 22 milyon dolar gelir elde etti...�